Regulamin i Polityka prywatności
Regulamin
REGULAMIN KORZYSTANIA Z PLATFORMY E-LEARNINGOWEJ zdajlicencje.pl
§1
- Zakres przedmiotowy Regulaminu korzystania z platformy e-learningowej zdajlicencje.pl zwanego dalej Regulaminem, obejmuje prawa i obowiązki użytkownika platformy oraz zakres i warunki korzystania z systemu.
- Platforma zdajlicencje.pl, zwana dalej platformą, jest podstawowym środowiskiem wykorzystywanym do tworzenia i prowadzenia kursów e-learningowych
- Użytkownicy platformy zobowiązani są do zapoznania się z treścią niniejszego regulaminu w trakcie pierwszego logowania do platformy i przestrzegania zawartych w regulaminie postanowień.
§2
Określenia użyte w niniejszym Regulaminie oznaczają odpowiednio:
- Platforma edukacyjna (ang. Modular Object-Oriented Dynamic Learning Environment) – Modularne, dynamiczne środowisko nauczania zorientowane przedmiotowo, typu LMS (ang. Learning Management System) wykorzystywane do organizowania kształcenia na odległość za pośrednictwem urządzeń multimedialnych i sieci Internet.
- Kurs - wydzielona na platformie jednostka funkcjonalna udostępniająca narzędzia umożliwiające przygotowanie i udostępnianie materiałów, komunikowanie się ze studentami, monitorowanie aktywności i sprawdzanie stopnia opanowania materiału.
- Użytkownicy platformy – osoby posiadające konto na platformie
- goście – osoby, które mogą mieć dostęp do wybranych e-kursów, bez konieczności logowania się na platformę.
- Konto użytkownika – zestaw informacji o osobie korzystającej z platformy, na które składa się m.in. imię, nazwisko, adres poczty elektronicznej oraz zakres przydzielonych uprawnień.
- Administrator platformy – osoba upoważniona do nadzoru technicznego, zarządzania platformą, założonymi na niej kursami i kontami użytkowników, posiadająca uprawnienia do zawieszania i usuwania kont w przypadku nieprzestrzegania przez użytkowników zasad i warunków niniejszego regulaminu.
§3
- Platforma e-learningowa dostępna jest w Internecie bezpośrednio pod adresem https://zdajlicencje.pl przez 7 dni w tygodniu i 24 godziny na dobę.
- Za prawidłowe funkcjonowanie i obsługę platformy odpowiada administrator platformy.
- Kursy na platformie e-learningowej uporządkowane są według kategorii odzwierciedlających rodzaj licencji do której kurs przygotowuje użytkownika
- Dostęp do kursów możliwy jest po zalogowaniu się użytkownika na platformę za pomocą loginu i hasła dostępu.
- Udział w kursach jest płatny, a wysokość opłaty, oraz czas dostępu do kursu wybiera użytkownik w momencie zapisu na kurs.
- Uprawnienia użytkowników do korzystania z kursu na platformie wygasają w momencie upływu czasu, na który student wykupił kurs.
§4
- Konta użytkowników mogą być tworzone samodzielnie przez użytkowników lub, w ich imieniu, przez administratora platformy; mogą być również tworzone przy wykorzystaniu zewnętrznych baz danych
- Decyzję w sprawie sposobu tworzenia kont użytkowników oraz rodzaju wykorzystywanych baz podejmuje administrator platformy.
- Założenie konta na platformie e-learningowej równoznaczne jest z udzieleniem przez użytkownika zgody na wykorzystanie danych osobowych (zgodnie z Ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych) w zakresie koniecznym do obsługi platformy przez administratora platformy
- Użytkownik posiadający konto na platformie ma prawo wglądu do swoich danych osobowych zamieszczonych w profilu oraz uzupełnienia i modyfikacji zawartych w nim informacji.
§5
- Do obowiązków studenta korzystającego z platformy należy w szczególności:
- Ochrona poufności hasła dostępu do platformy oraz kluczy dostępu do kursów (tj. bezpieczne przechowywanie danych niezbędnych do zalogowania się na platformę i kursu oraz podjęcie działań mających na celu przeciwdziałanie dostępowi osobom trzecim do konta użytkownika).
- Korzystanie wyłącznie z zasobów platformy przeznaczonych dla grupy, której student jest członkiem.
- Wszelkie problemy dotyczące technicznych aspektów funkcjonowania platformy jak i nieprawidłowości merytorycznych, można zgłaszać administratorowi na adres boruh@boruh.com.pl
- Użytkownik korzystający z platformy e-learningowej posiada prawo do:
- Przeglądania, kopiowania, drukowania oraz przechowywania materiałów i pomocy dydaktycznych zamieszczonych w kursie jedynie do osobistego użytku oraz wyłącznie w celach edukacyjnych.
- Wsparcia merytorycznego i technicznego związanego z wykorzystaniem metod dostępnych na platformie.
§6
- Zabronione są następujące działania i/lub zachowania użytkownika korzystającego z platformy
- Przekazywanie osobom nieuprawnionym danych dostępowych (hasła i loginu) oraz klucza dostępu do kursu, w celu umożliwienia im przeglądania oraz kopiowania zawartości edukacyjnej kursu, materiałów informacyjno-organizacyjnych oraz przesyłania lub/ i modyfikacji jakichkolwiek treści na kursie.
- Wykorzystywanie konta innego studenta w celu wejścia na kurs, do którego osoba jest nieuprawniona w celu przeglądania zawartości dydaktycznej kursu, kopiowania zamieszczonych na nim zasobów edukacyjnych oraz przesyłania i/lub modyfikowania jakichkolwiek opublikowanych na nim treści.
- Zamieszczanie na platformie materiałów i wypowiedzi zabronionych lub sprzecznych z polskim i międzynarodowym prawem, wypowiedzi, które naruszają dobre imię osób/instytucji prawa innych użytkowników platformy,
- Publikowania treści wzywających do nienawiści rasowej, etnicznej, wyznaniowej, zawierających elementy pornograficzne, faszystowskie, wulgarne, propagujące używki lub przemoc oraz obrażające uczucia religijne.
- Tworzenie linków do internetowych źródeł informacji zawierających nieprzyzwoite, obraźliwe i obsceniczne treści,
- Wykorzystywanie platformy w celach komercyjnych lub uzyskania finansowych korzyści. Zamieszczanie na niej treści komercyjnych, reklam, ogłoszeń niezwiązanych z procesem kształcenia.
- Rozpowszechnianie, kopiowanie, publiczne odtwarzanie oraz wyświetlanie materiałów dydaktycznych pobranych z kursów umieszczonych na platformie elearningowej i umieszczanie ich w innych serwisach internetowych bez pisemnej zgody autora kursu.
- Zakłócanie prawidłowego funkcjonowania platformy oraz pracy innych użytkowników, a w szczególności studentów uczestniczących w kursach
§7
- Materiały i wypowiedzi niezgodne z postanowieniami niniejszego regulaminu zamieszczone przez użytkowników na platformie mogą być modyfikowane, bądź usuwane przez administratora platformy.
- Administrator platformy ma prawo do natychmiastowego zablokowania konta użytkownika lub jego usunięcia w przypadku stwierdzenia:
- Wykorzystywania platformy w sposób odbiegający od jej przeznaczenia, a w szczególności w sposób naruszający prawo lub dobre imię administratora oraz innych użytkowników.
- Udostępnienia konta użytkownika osobom trzecim
- Zamieszczenia na platformie materiałów z naruszeniem praw autorskich.
- Użytkownikowi platformy nie przysługują jakiekolwiek roszczenia z tytułu okresowego zawieszenia funkcjonowania konta albo jego zamknięcia, jeżeli nastąpiło ono z powodów podanych powyżej.
§8
- Wszelkie problemy związane z funkcjonowaniem platformy e-learningowej, należy zgłaszać na adres e-mail: boruh@boruh.com.pl
- Administrator zastrzega sobie prawo do czasowego wstrzymania dostępu do platformy ze względu na prace utrzymaniowe, bezpieczeństwo systemu oraz zmiany i ulepszenia systemowe.
- Administrator platformy zobowiązany jest do poinformowania użytkowników o planowanych przerwach technicznych ze znacznym wyprzedzeniem.
- Ograniczenie dostępu do platformy może trwać przez okres jaki wymaga usunięcie przyczyny, która spowodowała brak dostępu do systemu. W przypadku faktycznego wystąpienia nieprawidłowości w funkcjonowaniu platformy, administrator dołoży wszelkich starań w celu ich jak najszybszego usunięcia w miarę możliwości technicznych, w terminie nie dłuższym niż 1 dzień roboczy.
- Administrator nie ponosi odpowiedzialności za:
- Zaistniałe ograniczenia w dostępności platformy, zakłócenia w jej funkcjonowaniu oraz szkody spowodowane awariami, działaniem siły wyższej, działaniami destabilizującymi pracę systemu lub innymi czynnikami niezależnymi od prac wykonywanych przez niego.
- Negatywne skutki wynikające z utraty danych oraz z ujawnienia danych dostępowych służących do logowania osobom trzecim, niezależnie od przyczyny ich ujawnienia.
- Jakość i ciągłość usługi dostępu do sieci Internet oraz za ewentualne szkody powstałe w wyniku błędów, awarii i przerw w dostępie do sieci Internet.
§9
- W przypadku dokonania zmian w niniejszym regulaminie, administrator platformy niezwłocznie poinformuje o tym fakcie użytkowników poprzez przesłanie im informacji o dokonanych zmianach i zamieszczenie na platformie jednolitego dokumentu.
- Wszelkie wątpliwości dotyczące treści niniejszego regulaminu oraz zagadnienia nieobjęte niniejszym regulaminem rozstrzygane są w oparciu o przepisy prawa ogólnego oraz akty prawne obowiązujące na terenie Polski.
Polityka prywatności
Polityka prywatności opisuje zasady przetwarzania przez nas informacji na Twój temat, w tym danych osobowych oraz ciasteczek, czyli tzw. cookies.
1. Informacje ogólne
- Niniejsza polityka dotyczy Serwisu www, funkcjonującego pod adresem url: zdajlicencje.pl
- Operatorem serwisu oraz Administratorem danych osobowych jest: Boruch - Tomasz Borowiak Sielawy 8/17, 61-619 Poznań
- Adres kontaktowy poczty elektronicznej operatora: boruh@boruh.com.pl
- Operator jest Administratorem Twoich danych osobowych w odniesieniu do danych podanych dobrowolnie w Serwisie.
- Serwis wykorzystuje dane osobowe w następujących celach:
- Prowadzenie newslettera
- Prowadzenie systemu komentarzy
- Prowadzenie forum internetowego
- Prowadzenie rozmów typu chat online
- Prezentacja profil użytkownika innym użytkownikom
- Wyświetlanie ogłoszeń użytkowników
- Realizacja zamówionych usług
- Prezentacja oferty lub informacji
- Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniu w następujący sposób:
- Poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach dane, które zostają wprowadzone do systemów Operatora.
- Poprzez zapisywanie w urządzeniach końcowych plików cookie (tzw. „ciasteczka”).
2. Wybrane metody ochrony danych stosowane przez Operatora
- Miejsca logowania i wprowadzania danych osobowych są chronione w warstwie transmisji (certyfikat SSL). Dzięki temu dane osobowe i dane logowania, wprowadzone na stronie, zostają zaszyfrowane w komputerze użytkownika i mogą być odczytane jedynie na docelowym serwerze.
- Hasła użytkowników są przechowywane w postaci hashowanej. Funkcja hashująca działa jednokierunkowo - nie jest możliwe odwrócenie jej działania, co stanowi obecnie współczesny standard w zakresie przechowywania haseł użytkowników.
- Operator okresowo zmienia swoje hasła administracyjne.
- W celu ochrony danych Operator regularnie wykonuje kopie bezpieczeństwa.
- Istotnym elementem ochrony danych jest regularna aktualizacja wszelkiego oprogramowania, wykorzystywanego przez Operatora do przetwarzania danych osobowych, co w szczególności oznacza regularne aktualizacje komponentów programistycznych.
3. Hosting
- Serwis jest hostowany (technicznie utrzymywany) na serwera operatora: hekko.pl
- Dane rejestrowe firmy hostingowej: H88 S.A. z siedzibą w Poznaniu, Franklina Roosevelta 22, 60-829 Poznań, wpisana do Krajowego Rejestru Sądowego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod nr KRS 0000612359, REGON 364261632, NIP 7822622168, kapitał zakładowy 210.000,00 zł w pełni wpłacony.
- Pod adresem https://hekko.pl możesz dowiedzieć się więcej o hostingu i sprawdzić politykę prywatności firmy hostingowej.
- Firma hostingowa:
- stosuje środki ochrony przed utratą danych (np. macierze dyskowe, regularne kopie bezpieczeństwa),
- stosuje adekwatne środki ochrony miejsc przetwarzania na wypadek pożaru (np. specjalne systemy gaśnicze),
- stosuje adekwatne środki ochrony systemów przetwarzania na wypadek nagłej awarii zasilania (np. podwójne tory zasilania, agregaty, systemy podtrzymania napięcia UPS),
- stosuje środki fizycznej ochrony dostępu do miejsc przetwarzania danych (np. kontrola dostępu, monitoring),
- stosuje środki zapewnienia odpowiednich warunków środowiskowych dla serwerów jako elementów systemu przetwarzania danych (np. kontrola warunków środowiskowych, specjalistyczne systemy klimatyzacji),
- stosuje rozwiązania organizacyjne dla zapewnienia możliwie wysokiego stopnia ochrony i poufności (szkolenia, wewnętrzne regulaminy, polityki haseł itp.),
- powołała Inspektora Ochrony Danych.
- Firma hostingowa w celu zapewnienia niezawodności technicznej prowadzi logi na poziomie serwera. Zapisowi mogą podlegać:
- zasoby określone identyfikatorem URL (adresy żądanych zasobów – stron, plików),
- czas nadejścia zapytania,
- czas wysłania odpowiedzi,
- nazwę stacji klienta – identyfikacja realizowana przez protokół HTTP,
- informacje o błędach jakie nastąpiły przy realizacji transakcji HTTP,
- adres URL strony poprzednio odwiedzanej przez użytkownika (referer link) – w przypadku gdy przejście do Serwisu nastąpiło przez odnośnik,
- informacje o przeglądarce użytkownika,
- informacje o adresie IP,
- informacje diagnostyczne związane z procesem samodzielnego zamawiania usług poprzez rejestratory na stronie,
- informacje związane z obsługą poczty elektronicznej kierowanej do Operatora oraz wysyłanej przez Operatora.
4. Twoje prawa i dodatkowe informacje o sposobie wykorzystania danych
- W niektórych sytuacjach Administrator ma prawo przekazywać Twoje dane osobowe innym odbiorcom, jeśli będzie to niezbędne do wykonania zawartej z Tobą umowy lub do zrealizowania obowiązków ciążących na Administratorze. Dotyczy to takich grup odbiorców:
- operatorzy płatności
- Twoje dane osobowe przetwarzane przez Administratora nie dłużej, niż jest to konieczne do wykonania związanych z nimi czynności określonych osobnymi przepisami (np. o prowadzeniu rachunkowości). W odniesieniu do danych marketingowych dane nie będą przetwarzane dłużej niż przez 3 lata.
- Przysługuje Ci prawo żądania od Administratora:
- dostępu do danych osobowych Ciebie dotyczących,
- ich sprostowania,
- usunięcia,
- ograniczenia przetwarzania,
- oraz przenoszenia danych.
- Przysługuje Ci prawo do złożenia sprzeciwu w zakresie przetwarzania wskazanego w pkt 3.3 c) wobec przetwarzania danych osobowych w celu wykonania prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora, w tym profilowania, przy czym prawo sprzeciwu nie będzie mogło być wykonane w przypadku istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania, nadrzędnych wobec Ciebie interesów, praw i wolności, w szczególności ustalenia, dochodzenia lub obrony roszczeń.
- Na działania Administratora przysługuje skarga do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa.
- Podanie danych osobowych jest dobrowolne, lecz niezbędne do obsługi Serwisu.
- W stosunku do Ciebie mogą być podejmowane czynności polegające na zautomatyzowanym podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu w celu świadczenia usług w ramach zawartej umowy oraz w celu prowadzenia przez Administratora marketingu bezpośredniego.
- Dane osobowe nie są przekazywane od krajów trzecich w rozumieniu przepisów o ochronie danych osobowych. Oznacza to, że nie przesyłamy ich poza teren Unii Europejskiej.
5. Informacje w formularzach
- Serwis zbiera informacje podane dobrowolnie przez użytkownika, w tym dane osobowe, o ile zostaną one podane.
- Serwis może zapisać informacje o parametrach połączenia (oznaczenie czasu, adres IP).
- Serwis, w niektórych wypadkach, może zapisać informację ułatwiającą powiązanie danych w formularzu z adresem e-mail użytkownika wypełniającego formularz. W takim wypadku adres e-mail użytkownika pojawia się wewnątrz adresu url strony zawierającej formularz.
- Dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza, np. w celu dokonania procesu obsługi zgłoszenia serwisowego lub kontaktu handlowego, rejestracji usług itp. Każdorazowo kontekst i opis formularza w czytelny sposób informuje, do czego on służy.
6. Logi Administratora
- Informacje zachowaniu użytkowników w serwisie mogą podlegać logowaniu. Dane te są wykorzystywane w celu administrowania serwisem.
7. Istotne techniki marketingowe
- Operator stosuje analizę statystyczną ruchu na stronie, poprzez Google Analytics (Google Inc. z siedzibą w USA). Operator nie przekazuje do operatora tej usługi danych osobowych, a jedynie zanonimizowane informacje. Usługa bazuje na wykorzystaniu ciasteczek w urządzeniu końcowym użytkownika. W zakresie informacji o preferencjach użytkownika gromadzonych przez sieć reklamową Google użytkownik może przeglądać i edytować informacje wynikające z plików cookies przy pomocy narzędzia: https://www.google.com/ads/preferences/
8. Informacja o plikach cookies
- Serwis korzysta z plików cookies.
- Pliki cookies (tzw. „ciasteczka”) stanowią dane informatyczne, w szczególności pliki tekstowe, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu i przeznaczone są do korzystania ze stron internetowych Serwisu. Cookies zazwyczaj zawierają nazwę strony internetowej, z której pochodzą, czas przechowywania ich na urządzeniu końcowym oraz unikalny numer.
- Podmiotem zamieszczającym na urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu pliki cookies oraz uzyskującym do nich dostęp jest operator Serwisu.
- Pliki cookies wykorzystywane są w następujących celach:
- utrzymanie sesji użytkownika Serwisu (po zalogowaniu), dzięki której użytkownik nie musi na każdej podstronie Serwisu ponownie wpisywać loginu i hasła;
- realizacji celów określonych powyżej w części "Istotne techniki marketingowe";
- W ramach Serwisu stosowane są dwa zasadnicze rodzaje plików cookies: „sesyjne” (session cookies) oraz „stałe” (persistent cookies). Cookies „sesyjne” są plikami tymczasowymi, które przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika do czasu wylogowania, opuszczenia strony internetowej lub wyłączenia oprogramowania (przeglądarki internetowej). „Stałe” pliki cookies przechowywane są w urządzeniu końcowym Użytkownika przez czas określony w parametrach plików cookies lub do czasu ich usunięcia przez Użytkownika.
- Oprogramowanie do przeglądania stron internetowych (przeglądarka internetowa) zazwyczaj domyślnie dopuszcza przechowywanie plików cookies w urządzeniu końcowym Użytkownika. Użytkownicy Serwisu mogą dokonać zmiany ustawień w tym zakresie. Przeglądarka internetowa umożliwia usunięcie plików cookies. Możliwe jest także automatyczne blokowanie plików cookies Szczegółowe informacje na ten temat zawiera pomoc lub dokumentacja przeglądarki internetowej.
- Ograniczenia stosowania plików cookies mogą wpłynąć na niektóre funkcjonalności dostępne na stronach internetowych Serwisu.
- Pliki cookies zamieszczane w urządzeniu końcowym Użytkownika Serwisu wykorzystywane mogą być również przez współpracujące z operatorem Serwisu podmioty, w szczególności dotyczy to firm: Google (Google Inc. z siedzibą w USA), Facebook (Facebook Inc. z siedzibą w USA), Twitter (Twitter Inc. z siedzibą w USA).
9. Zarządzanie plikami cookies – jak w praktyce wyrażać i cofać zgodę?
- Jeśli użytkownik nie chce otrzymywać plików cookies, może zmienić ustawienia przeglądarki. Zastrzegamy, że wyłączenie obsługi plików cookies niezbędnych dla procesów uwierzytelniania, bezpieczeństwa, utrzymania preferencji użytkownika może utrudnić, a w skrajnych przypadkach może uniemożliwić korzystanie ze stron www
- W celu zarządzania ustawienia cookies wybierz z listy poniżej przeglądarkę internetową, której używasz i postępuj zgodnie z instrukcjami:
Urządzenia mobilne: